Tuntikuvaukset

AIKUISET

HYDROBIC  
HydroBic on tehokasta jumppaa vedessä ja se sopii kaiken ikäisille, kokoisille ja kuntoisille. Rinnan syvyisessä vedessä kehitetään kestävyyskuntoa, vahvistetaan lihaskuntoa sekä liikehallintaa. Vaihtelua ja tehoa liikkeisiin haetaan erilaisilla välineillä.

SYKE & VOIMA  
Syke & voima on monipuolinen intervallitunti, jossa yhdistyy tehokkaasti sykkeennosto ja lihaskuntoliikkeet. Tunti sopii koko kehoa haastavasta treenistä pitäville. Liikkeitä tehostetaan joko oman kehon painoa tai erilaisia välineitä käyttäen. Tunnin tehoa voi säätää oman kuntotason mukaan.

JOOGA                                                                                                                                        

Tutustumme tunneilla monien joogasuuntausten kautta keskittyneeseen, hengittävään ja voimakkaasti läsnäolevaan tapaan olla omassa kehossa. Tunnit tarjoavat loputtomasti vaihtuvia haasteita keholle ja mielelle, mutta soveltuvat myös joogaan vasta tutustuville. Joogaharjoitus rakentuu hengityksen ohjaamana avaavista ja lämmittävistä asanoista, voimaa ja tasapainoa haastavista seisaaltaan tehtävistä asanoista, päättyen aina loppurentoutukseen. Tunti sisältää myös lyhyen meditaatio-osuuden.  Tehtävä sarja tarkentuu ryhmän tarpeiden ja mahdollisuuksien pohjalta vaihtuen muutamia kertoja lukuvuoden aikana. Tämä on sinua varten, tule hengittämään ja päästämään irti!

Flow Yoga-tunnilla hengitys kuljettaa meitä erilaisten kehoa ja mieltä virittävien asanoiden läpi sekä niiden välillä.

Tunnit etenevät tuttua kaavaa pehmeistä aurinkotervehdyksistä, voimaa ja tasapainoa haastavien asanoiden kautta lattiatasossa tehtäviin loppuliikkeisiin. Tehtävien liikkeiden sarja elää kauden aikana. Ennakkoymmärrystä joogasta ei tarvita.

Tulee olemaan läsnä kehosi sekä mielesi kanssa ja katso mitä tapahtuu!

PILATES 

Tunnilla keskitytään erityisesti keskivartalon syvien lihasten hallintaan, tehokkaaseen liikkeitä tukevaan hengitykseen sekä selkärangan hyvinvointiin.Tunti koostuu kehoa monipuolisesti mobilisoivasta liikesarjasta sekä erilaisista keskivartalon hallintaa haastavista liikkeistä, joissa painotetaan hengityksen ja lihastyöskentelyn kytkemistä toisiinsa. Kiinnitämme erityistä huomiota lapaluiden toimintaan sekä niska-hartiaseudun ongelmien ratkaisuun. Tervetuloa löytämään kadonnut keskustasi ja tekemään varsinainen ryhtiliike!

KAHVAKUULATREENI  
Kahvakuulatreenin perustana ovat heilurimaiset liikkeet kahvakuulan kanssa. Suurin osa liikkeistä tehdään seisten, joskus myös vain toisen jalan varassa. Kahvakuulatunnilla kehitetään lihaskuntoa, kehonhallintaa, tasapainoa, kestävyyttä ja liikkuvuutta. Erittäin tehokkailla tunneilla harjoittelu kohdistuu pinnallisten päälihasryhmien lisäksi myös asentoa ylläpitäviin keskivartalon ja lantion lihaksiin vaihtelevaa musiikkia kuunnellen! Lankkuharjoituksia sisällytetään monesti treenin yhteyteen. Sopii lähes kaikille, koska kahvakuulan painoa vaihtelemalla voi itse muokata treenistään juuri itselleen sopivan, kevyestä palauttavasta treenistä raskaaseen voimatreeniin asti. Aloitukseen kahvakuulan paino naiset 4-8kg ja miehet 8-12kg. Oman kuulaan voi tuoda mukaan treeneihin. Kuulia voi halutessaan säilyttää salilla. Seuralla on kahvakuulia lainaksi 4-16kg. 

LAPSET: 

SATUJUMPPA  
Satujumppa on n.3-6 vuotiaille lapsille suunnattu tunti. Satujumpan tavoitteena on lapsen liikunnallisten valmiuksin kehittäminen. Lapsen kehonhallintaa kehitetään leikkien sekä tarinoiden ja musiikin avulla. Tunnilla harjoitellaan voimistelun perusteita, jotka antavat hyvän pohjan harrastukselle kuin harrastukselle. Lapsille tulee oma keho ja sen suomat liikunnalliset mahdollisuudet tutuiksi. Tunneilla käytetään erilaisia liikuntavälineitä antamaan lisää iloa ja toimintaa. 

TELINEJUMPPA  
Telivevoimistelu on suunnattu kaikille yli 6 vuotiaille tytöille ja pojille tasosta riippumatta. Tunneilla harjoitetaan mm. lihaskuntoa, liikkuvuutta ja kehonhallintaa. Ryhmiä on eritasoisia, mutta kaikissa ryhmissä yhteistä on, että uusia temppuja harjoitellaan eri telineillä, vanhoja hiotaan paremmiksi ja pidetään hauskaa uusien sekä vanhojen ystävien kanssa voimistelun merkeissä.

SHOWTANSSI
Showtanssissa yhdistyy monta eri tanssityyliä, esim jazztanssia, discoa, ja latinalaisia tansseja. Alkulämmittelyn jälkeen tehdään muutamia kehonhallinta- ja lihaskuntoharjoituksia, jonka jälkeen tanssitaan! Tuntien aikana ehditään kokeilla useampaa eri tanssityyliä ja samaa koreografiaa harjoitellaan aina useamman kerran. Aikaisempaa tanssikokemusta ei tarvita, tärkeintä on tanssia hymy huulilla ja pitää hauskaa

TEAMGYM 
TeamGym on monipuolinen joukkuelaji joka sisältää kolme osa-aluetta: volttiradan, trampetin sekä tanssillinen vapaaohjelman. Volttiradalla ja trampetilla harjoitellaan akrobaattisia temppuja mm. voltteja. Vapaaohjelmaan sisältyy tanssillisuuden lisäksi myös mm. piruetteja, tasapainovaakoja, akrobatiaa sekä voimaosioita.

Kilpa 1 kilparyhmämme on kilpaillut jo muutaman vuoden ajan 2-kilpaluokassa. Tämän syksyn (2020) tavoitteena on nousta kilpailemaan 3-kilpaluokkaan. Ryhmään valitaan mukaan, jos on riittävästi aiempaa voimistelukokemusta ja taidot riittävät (arabi-flikki, kierteellisen voltin harjoittelu, puolivoltti-lentokuperkeikka).  Kannattaa olla ohjaajiin yhteydessä sähköpostitse: teamgym.kulosaari@gmail.com

Kilpa 2  on syksyllä 2019 aloittanut kilparyhmä. Ryhmän tavoitteena on aloittaa kilpaileminen 1-kilpaluokassa tämän syyskauden (2020) aikana. Ryhmävalintojen perusteena toimii taitotason lisäksi motivaatio, innostus ja sitoutuminen 2x viikossa harjoitteluun. Mikäli ryhmään haluaa mukaan, tulee ohjaajiin olla yhteydessä sähköpostitse: teamgym.kulosaari@gmail.com

Kilparyhmämme on kilpaillut jo muutaman vuoden ajan 2-kilpaluokassa. Tämän vuoden tavoitteena on nousta kilpailemaan 3-kilpaluokkaan. Ryhmään valitaan mukaan jos on riittävästi aiempaa voimistelukokemusta ja taidot riittävät (arabi-flikki, kierteellisen voltin harjoittelu, puolivoltti-lentokuperkeikka).  Kannattaa olla ohjaajiin yhteydessä sähköpostitse:teamgym.kulosaari@gmail.com